توضیحاتی در مورد بوتاکس معده

آیا میدانید با انجام بوتاکس معده؛ میتوان در مدت ۴ تا ۶ ماه ۶ تا ۱۰ کیلو کم کرد؟ افرادی که ۱۰ تا ۲۰ کیلوگرم اضافه وزن دارند میتوانند برای کاهش وزن از بوتاکس معده استفاده کنند.

بوتاکس معده یک روش غیر جراحی است که شامل تزریق سم بوتولینوم به عضلات معده، برای کاهش فعالیت معده و کاهش احساس گرسنگی است. این روش به عنوان بوتاکس آندوسکوپی معده یا تزریق آندوسکوپی سم بوتولینوم در آنتروم نیز شناخته می شود.

بوتاکس معده

با انجام بوتاکس معده فعالیت عضلات معده کاهش می یابد و غذا برای مدت طولانی تری در معده می ماند و احساس سیری ایجاد می کند و اشتها را کاهش می دهد. این کار می تواند به کاهش وزن و مدیریت شرایطی مانند چاقی، اختلال پرخوری و دیابت نوع 2 کمک کند. این روش معمولاً تحت آرامبخشی یا بیهوشی انجام می شود و حدود 30 دقیقه طول می کشد.

سنین ۱۸ تا ۵۰ سالگی؛ سنین مناسبی برای این کار هستند. در ۷۰ تا ۸۰ درصد افرادی که از بوتاکس معده استفاده میکنند کاهش وزن ایجاد میشود .

بهتر است بوتاکس معده توسط یک فوق تخصص آندوسکوپی یا فوق تخصص کولونوسکوپی خبره انجام شود. سم بوتولینوم ، معمولاً در چندین محل معده ترزیق می شود و یک روش ایمن و کم تهاجمی است.

هزینه بوتاکس معده

هزینه بوتاکس معده ممکن است بسته به مکان عمل، دکتر متخصص و نیازهای فردی هر شخص متفاوت باشد. اما توجه به این نکته ضروری است که بوتاکس معده یک عمل زیبایی محسوب می شود و معمولاً تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد.

این مطلب هم بخوانید  6 سرطان دستگاه گوارش

همچنین علاوه بر هزینه بوتاکس، هزینه هایی مانند هزینه های مشاوره، هزینه های دارو و ویزیت های بعدی نیز وجود دارد. توصیه می شود برای اطلاع از قیمت دقیق تر این کار با یک متخصص گوارش واجد شرایط مشورت کنید.

متخصص بوتاکس معده در تهران

اگر قصد انجام بوتاکس معده را دارید بهتر است یک فوق تخصص گوارش خبره را برای این کار انتخاب کنید. شهر تهران به علت داشتن مراکز علمی معتبر، متخصصان بسیار خوبی در این زمینه دارد.

برای شناسایی یک فوق تخصص گوارش در شهر تهران می توانید به نظرات بیماران مختلف که در سایت ها وجود دارد مراجعه کنید. البته دکتر گوارش یا فوق تخصص آندوسکوپی در تهران زیاد است اما نکته مهم در این زمینه، پیدا کردن مراکز درمانی با امکانات مناسب و پزشکان ماهر است تا بعد از بوتاکس حداقل عوارض جانبی را داشته باشید و بتوانید نتیجه لازم در این زمینه را به دست بیاورید.

بوتاکس معده مناسب چه افرادی نیست؟

  • افرادی که دیابت دارند
  • افرادی که رفلاکس معده دارند
  • افرادی که قبلا جراحی متابولیک چاقی کرده اند
  • افرادی که بیماری خاصی دارند.
  • افرادی که ریزه خوارند
  • افرادی که حتی اگر اشتها نداشته باشند عادت بخوردن دارند
  • افرادی که به بوتاکس حساسیت دارند.

بوتاکس معده چگونه انجام میشود؟

برای انجام بوتاکس معده؛ در حین آندوسکوپی به ۳۶ نقطه از معده بوتاکس تزریق میشود . برای تزریق بوتاکس معده؛ نیاز به بستری نیست. نیم ساعت بعد از تزریق فرد قابل ترخیص است.

بوتاکس معده؛ تحت بیهوشی خفیف؛ در بخش آندوسکوپی انجام میشود. داوطلب انجام اینکار موقع تزریق بوتاکس درد احساس نمیکند.

بوتاکس معده

عوارض بوتاکس معده چیست؟

مانند هر مداخله پزشکی دیگر بوتاکس معده نیز، خطرات و عوارض جانبی بالقوه ای را به همراه دارد. این عوارض ممکن است شامل تهوع، نفخ، درد شکم، استفراغ و واکنش های آلرژیک باشد. اثرات بوتاکس معده معمولاً بین سه تا شش ماه باقی می ماند برای ادامه اثرات بوتاکس معده ممکن است نیاز باشد در فواصل زمانی منظم این عمل را تکرار کنید.

این مطلب هم بخوانید  درمان رفلاکس معده

آیا تزریق بوتاکس به معده عارضه هم دارد؟

در حدود ۵ درصد افراد؛ ممکن است سرگیجه؛ سردرد؛ تاری دید؛ دوبینی بمدت یک تا دوهفته ایجاد شود که کاملا برطرف خواهد شد

آیا چاقی بعد از تزریق بوتاکس برمیگردد؟

  • بوتاکس باعث میشود در طی مدت ۴ تل ۶ ماه کاهش اشتها در هفتاد درصد افراد ایجاد شود
  • فرد باید عادت کند بعد از این مدت غذاهای مضر را از رژیم خود حذف کند
  • هزینه بوتاکس معده در حال حاضر ۸ میلیون تومان است
  • بعد از تزریق بوتاکس باید دستورات بعد از عمل کاملا رعایت شود
  • یعنی روزانه یکساعت پیاده روی بعد از ترزیق لازم است
  • این پیاده روی باید از روز تزریق انجام شود

بعد از عمل یک روز در میان ۳۰ تا ۴۵ دقیقه ورزش سنگین مثل رفتن به باشگاه؛ رقص سنگین؛ طناب زدن لازم است. شیرینی؛ شکلات؛ بستنی؛ نوشابه و مشروب ممنوع استفاده از چیپس و پفک و فست فود حداقل باشد .

سوالات متداول بوتاکس معده

هزینه بوتاکس معده چقدر است؟

بستگی به مکان عمل، دکتر متخصص و نیازهای فردی هر شخص متفاوت است که در حال حاضر ۸ میلیون تومان است.

عوارض بوتاکس معده چیست؟

ممکن است شامل تهوع، نفخ، درد شکم، استفراغ و واکنش های آلرژیک باشد.

دکتر محمد ثقفیمشاهده نوشته ها

فوق تخصص گوارش و کبد، مدرس دانشگاه هستم و مفتخرم که در سایه الطاف خداوند و اساتید بزرگوار در شهر تهران در خدمت هموطنان هستم . هدف این بوده تا در تمام دوره های آموزشی و تحقیقاتی با هدف تعالی و رشد بنیه علمی و عملی با به روز رسانی پزشکی در ایران خدمات آسان و موثر به هموطنان داده شود.

5 نظر

  • با سلام خدمت شما خسته نباشید چندین ساله مشکل سوزش معده دارم اشتها خیلی کم شده همیشه حالت تهوع دارم طی هفته چندین بار زرداب و استفراغ میکنم شکمم ورم غیر طبیعی داره اول احساس میکردم چاقی ولی فقط دور شکم حالت توپ بالا اومده پای سمت چپ از مچ به پایین ورم وحشتناک داره

    • سلام .عدم تحمل غذایی و یا حساسیت به برخی غذاها و مصرف داروها بویزه انتی بیوتیک ها باعث علایم گوارشی مطرح شده میشوند ولی باید معاینه و برخی ازمایشات انجام شود .دذ عین حال از مصرف شیر و میوه وسبزیجات پرهیز کنید . خواب منظمی داشته باشید

  • من الان سه هفته است بوتاکس معده انجام دادم ولی تاری دید دارم دست و پاهام هم خیلی ناتوان شدن چیکار کنم این برام میمونه تا شش ماه یا از بین میره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت مشاوره
1
مشاوره واتساپ
سلام👋
چطور میتونم کمکتان کنم ؟