هزینه آندوسکوپی بدون بیهوشی

هزینه آندوسکوپی بدون بیهوشی

توسعه آندوسکوپی دستگاه گوارش توانایی تشخیصی و درمانی متخصصان گوارش را بسیار گسترش داده است. تحمل کافی بیمار برای اتمام موفقیت آمیز معاینه ایمن و انطباق با پیگیری های بعدی ضروری است. در نتیجه ، متخصصان گوارش انواع داروهای مسکن و ضد درد را برای تسهیل اقدامات و افزایش راحتی بیمار تجویز میکنند.
در این مرکز سعی شده است مشخص شود که چه بیمارانی با چه روشهایی برای دستیابی به شرایط مطلوب به بی حسی عمیق تری نیاز دارند.و  تلاش ما این است تا انجام آزمایش قابل تحمل تر باشد و به طور کلی از هزینه و خطربی حسی بی رویه جلوگیری شود.

هزینه آندوسکوپی بدون بیهوشیآندوسکوپی چیست؟

آندوسکوپی آزمایشی است که پزشک متخصص با استفاده از دستگاهی شبیه لوله که در انتهای آن دوربینی مجهز به نوراست وارد دهان شما و از آن جا به روده شما منتقل میکند. از طرف دیگر این دستگاه به صفحه مانیتور متصل است تا پزشک با انتقال لوله به سمت روده بتواند قسمت های داخلی دستگاه گوارش فوقانی شما را مشاهده کند. در انتهای دستگاه ، قسمتی وجود دارد تا، هوا را به معده پمپاژ کند  تا پزشک محل مورد نظر را با وضوح بیشتری معاینه کند.

طبق سنت ، “آندوسکوپی” یا “آندوسکوپی دستگاه گوارش فوقانی” به معاینه دستگاه گوارش فوقانی اشاره دارد که شامل مری ، معده و اثنی عشر می باشد.

هزینه آندوسکوپی بدون بیهوشی

هزینه آندوسکوپی دو جز فنی و حرفه ای را شامل میشود که جز حرفه ای آن ضریب 10.5k را دارا می باشد که همانطور که قبلا گفته شد ضریب k سالیانه متغییر می باشد بخش فنی که شامل نوع خدمات ,سطح کلاس و بخش ریکاوری تعیین میشود هر k  از 83  هزارتومان تا 65  هزارتومان است ,بطور کلی هزینه بیمار بدون بیهوشی توسط پزشک فوق تخصص آندوسکوپی در این  کلینیک گوارش حدود 1.100.000 هزار تومان می باشد که ممکن است هزینه کرد بیمار و مواد مصرفی و تسهیلات انجام شده به هزینه کل آن اضافه شود.

این مطلب هم بخوانید  6 سرطان دستگاه گوارش

بنیاد و پایه

آندوسکوپی بدون بیهوشی ممکن است به چندین دلیل مفید باشد.

  • اول ، به طور قابل توجهی خطر هیپوکسمی وافت تنفسی را کاهش می دهد.
  • دوم ، این روش  زمان بهبودی اتاق و هزینه های مربوطه را کاهش می دهد.
  • سوم ، به بیماران این امکان را می دهد که پس از اتمام عمل بدون تاخیر از واحد آندوسکوپی خارج شده و در صورت تمایل به کار قبلی خود ادامه دهند ، که با کاهش هزینه های غیرمستقیم این آزمایش ممکن است سود اقتصادی نیز برای آن ها در پی داشته باشد.

علاوه بر این ، تعدادی از مطالعات نتایج رضایت بخشی را هنگام تمرکز بر پارامترهایی مانند اتمام موفقیت آمیز معاینات و رضایت بیمار از سطح راحتی آنها را نشان داده است.

استفاده از داروی بی حسی در کشورهای مختلف به طور قابل توجهی متفاوت است ، که نشان دهنده استانداردهای مختلف عمل و آداب و رسوم اجتماعی است. به عنوان مثال ، در یک نظرسنجی از ویراستاران بین المللی برای مجله Gastrointestinal Endoscopy دریافته شد که در 44 درصد از اقدامات در آسیا ، 56 درصد در اروپا و 72 درصد در قاره آمریکا (کانادا ، آمریکای مرکزی و جنوبی) از داروی آرام بخش یا بی حسی استفاده میشود درصورتی که انجام این آزمایش در ایالات متحده ، (سیگموئیدوسکوپی) آندوسکوپی بدون بی حسی انجام میشود.

هزینه انجام اعمال اندوسکوپیتجویز داروی بی حسی آندوسکوپی

ارزیابی بیمار توسط فردی که این روش را انجام می دهد باید قبل از تجویز هر گونه داروی بی حسی انجام شود. هدف شناسایی افراد با شرایط پزشکی قبلی و یا عواملی در معاینه فیزیکی است که ممکن است بر نتیجه تجویز داروی بی حسی آندوسکوپی تأثیر بگذارد.

انجمن متخصصان بیهوشی آمریکا (ASA) توصیه می کنند که نکات اصلی زیر در شرح حال بیمار قبل از انجام بی حسی مشخص شود:

  • ناهنجاری های سیستم ارگان های اصلی
  • واکنش جانبی قبلی به آرام بخش یا داروی بیهوشی
  • مصرف داروهای فعلی ، آلرژی های دارویی و غذایی و تداخلات بالقوه دارویی
  • زمان و ماهیت آخرین مصرف خوراکی
  • سابقه استعمال دخانیات ، الکل ، یا سو مصرف مواد
  • ناشتا بودن بیمار حداقل 2 ساعت به دنبال مایعات شفاف و 6 ساعت بعد از وعده های غذایی سبک
  • همچنین یک معاینه بدنی متمرکز نیز باید انجام شود از جمله حیات بیمار علائم ، معاینه قلب و ریه و ارزیابی راه هوایی فوقانی
  • بیماران باید طبق هر شرایط پزشکی همراهی که در ارزیابی اولیه مشخص شده است .
  • آرام بخشی که توسط آندوسکوپیست تجویز میشود برای بیماران ASA کلاس I – III مناسب است. بیماران ASA کلاس IV – V در معرض خطر بالاتری از عوارض آندوسکوپی جانبی مربوط به حسی هستند. این بیماران قبل از انجام آزمایش حتما باید با پزشک خود مشورت کنند.
  •  آزمایش بارداری برای زنان در سنین باروری ممکن است در نظر گرفته شود مگر اینکه قبلاً تحت هیسترکتومی ، بستن لوله یا یائسگی قرار گرفته باشند.
  •  آندوسکوپی در دوران بارداری به طور کلی توصیه نمی شود اما در صورت انجام  باید به سه ماه دوم  بارداری موکول شود.
این مطلب هم بخوانید  هزینه کولونوسکوپی

پروپوفول یک داروی قابل توجه است که انقلابی در انجام بی حسی برای بیمارانی که تحت اقدامات آندوسکوپی قرار دارند ، ایجاد کرده است. این دارو می تواند باعث آرامش سریع و در صورت لزوم ، عمیق شود و اثرات آن را می توان در عرض چند ثانیه معکوس کرد. از آنجا که اثبات شده است تحقیقات نشان میدهد که  40 درصد از کل بی حسی های  آندوسکوپیک در ایالات متحده, اکنون با پروپوفول انجام می شود.

با توجه به محدودیت های استفاده از پروپوفول ، بسیاری از فوق تخصصان گوارش از متخصصان بیهوشی  برای تجویز دارو در موارد معمول راهنمایی میگیرند.

دکتر محمد ثقفیمشاهده نوشته ها

فوق تخصص گوارش و کبد، مدرس دانشگاه هستم و مفتخرم که در سایه الطاف خداوند و اساتید بزرگوار در شهر تهران در خدمت هموطنان هستم . هدف این بوده تا در تمام دوره های آموزشی و تحقیقاتی با هدف تعالی و رشد بنیه علمی و عملی با به روز رسانی پزشکی در ایران خدمات آسان و موثر به هموطنان داده شود.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت مشاوره
1
مشاوره واتساپ
سلام👋
چطور میتونم کمکتان کنم ؟