هزینه کولونوسکوپی در سال 2023

کولونوسکوپی امکان بازرسی بصری از کل روده بزرگ را از دیستال راست روده تا سکوم فراهم می کند. همچنان استاندارد طلای تشخیص پولیپ و سرطان روده بزرگ است. این روش یک وسیله ایمن و موثر برای ارزیابی روده بزرگ می باشد. فناوری این روش برای ارائه تصویری کاملاً واضح از مخاط از طریق یک دوربین فیلمبرداری متصل به انتهای کولونوسکپ، تکامل یافته است. این دوربین به یک رایانه متصل می شود ، که می تواند تصاویر رنگی انتخاب شده را در طی مراحل ذخیره و چاپ کند.

غربالگری و نظارت بر اندام های داخلی گوارش شما از جمله کاربرد این آزمایش می باشد. گرچه سرطان روده بزرگ بسیار قابل پیشگیری است ، اما همچنان دومین علت شایع مرگ سرطان در جهان می باشد.

هزینه کولونوسکوپی در سال 2022هزینه کولونوسکوپی

عوامل مختلفی در هزینه کولونوسکوپی تأثیرگذار است از جمله : موقعیت جغرافیایی

هزینه های مراقبت های بهداشتی بسته به موقعیت و منطقه متفاوت است.

هزینه متوسط ​​روشهای کولونوسکوپی

هزینه های یک بیمار در طی این آزمایش، بسته به عوامل مختلف ، بسیار متفاوت است.و  به این موضوع بستگی دارد که آیا بیماران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند یا خیر .

کونولوسکوپی معده بدون بیهوشی دولتی از 800/000 تومان
کونولوسکوپی معده بدون بیهوشی آزاد از 1/100/000 تومان
کونولوسکوپی معده با بیهوشی دولتی  از 1/300/000 تومان
کونولوسکوپی معده با بیهوشی آزاد از 1/800/000 تومان

1- اقدامات معمول در طی روش

حق ویزیت و عمل پزشک تنها بخشی از کل مبلغی است که شما می توانید برای روش کولونوسکوپی پرداخت کنید.

هزینه های اضافی مرتبط با هزینه این آزمایش شامل موارد زیر است:

2- کیت های آماده سازی روده بزرگ

معمولا بیمارستان ها و بعضی از کلینک ها در طی این عمل این کیت ها را آماده میکنند اما در برخی از کلینک ها, این کیت ها توسط شخص بیمار تهیه میشود.

3 – هزینه های متفاوت برای تشخیص

بسته به نوع کولونوسکوپی ای که انجام میشود (غربالگری سرطان ، تشخیص علائم ، کولونوسکوپی با بیوپسی یا برداشتن ضایعه یا پولیپ )، ممکن است هزینه ها متفاوت باشد.

4- آرام بخش

نوع آرام بخش و اینکه آیا متخصص بیهوشی آن را تجویز می کند یا خیز ، بر کل هزینه بیمار تأثیر می گذارد.

5- آسیب شناسی

هزینه معاینه بافت غیر عادی پس از کولونوسکوپی نیز ممکن است از عوامل تاثیر گذار بروی هزینه باشد.

6- هزینه های تسهیلات

علاوه بر صورتحساب پزشک ، بیمارستان ، مرکز جراحی یا مطب پزشک ممکن است هزینه های اضافی را برای استفاده از فضای آزمایش و خدمات اضافی دریافت کند.

آمادگی برای کولونوسکوپیهزینه کولونوسکوپی و پوشش بیمه ای

هزینه کولونوسکوپی برای بیماران بدون بیمه چقدر است؟

آنها به طور معمول باید 100 درصد هزینه های این آزمایش را پرداخت کنند.

مبلغی که بیماران  تحت پوشش بیمه ای پرداخت میکنند به قرارداد بین شرکت بیمه بیمار و ارائه دهنده پزشکی بستگی دارد. اگر بیمار تحت پوشش بیمه تکمیلی باشد کل هزینه بیمار بعد از انجام عمل به او بازگردانده میشود و اگر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی باشد تنها بخشی از مبلغ کسر و مابغی را خود بیمار پرداخت میکند.

این مطلب هم بخوانید  فوق تخصص گوارش

بیمه های تحت پوشش نیرو های مصلح نیر مقدار بیشتری از  هزینه ها را نسبت به بیمه تامین اجتماعی تحت پوشش قرار میدهد.

هزینه بخش های مختلف کلینیک

هزینه این آزمایش در این مرکز شامل دو بخش حرفه ای و فنی می باشد که جز حرفه ای بر اساس ضریب تعریف شده در کتاب کالیفرنیا برای هر واحد کلونوسکوپی 16k تعریف شده است که این یک معیار ثابتی می باشد لازم به ذکر است که ضریب k  بصورت سالیانه تغییر پیدا میکند و بر اساس  نوع عمل جراحی متفاوت است اگر صرفا کلونوسکوپی ساده تشخیصی و یا همراه با نمونه برداری یا بدون نمونه برداری ضریب های 10.5k و 16k  تعریف میشود.

بحش فنی بخشی است که در آن قسمت های بیهوشی , ریکاوری, و نوع خدمات و سطح کلاس مرکز تعریف می شود که عدد ثابت هزینه ای آن ممکن است از 5 تا 8k متغیر باشد با توجه به نوع خدمات بصورت حرفه ای اگر انجام آزمایش توسط پزشک فوق تخصص انجام شود هر k نزدیک به 103 هزار تومان و بخش فنی هر k حدود 65 تا 83  هزار تومان تعریف می شود لارم به ذکر است این هزینه ها متغیر هایی هستند.

هزینه کولونوسکوپی مجازی

کولونوسکوپی های مجازی با استفاده از توموگرافی کامپیوتری (CT) یا تصویربرداری تشدید مغناطیسی (MRI) ,تصویری سه بعدی از روده بزرگ را به نمایش میگذارد. متخصصان در حال مطالعه این روش بصورت کم تهاجمی عمل میکنند تا مشخص کنند که آیا نتایج در تست های سنتی دقیق هستند یا خیر.

روشهای کولونوسکوپی مجازی معمولاً هزینه کمتری نسبت به روشهای کولونوسکوپی سنتی دارند.

دكتر محمد ثقفيملاحظات اضافی هزینه کولونوسکوپی

برخی بیمارستان ها ، سازمان ها و برنامه های دولتی غربالگری کولونوسکوپی را با هزینه کم و رایگان برای بیماران بدون بیمه ارائه می دهند.

بسته به شرایط بیمار ، متخصص گوارش ممکن است به جای این آزمایش ، سیگموئیدوسکوپی انعطاف پذیر را توصیه کنند. از این روش  می توان در مطب پزشک هم استفاده کرد ، معمولاً مدت زمان این روش طی 20 تا 30 دقیقه است و نیاز به داروی آرامبخش ندارد و هزینه آن بسیار کمتر از کولونوسکوپی می باشد.

از این روش فقط برای مشاهده روده بزرگ میتوان استفاده کرد بنابراین برای تمام بیماران قابل تجویز نمی باشد.

انجام کولونوسکوپی مجدد

اگر در هنگام غربالگری کولونوسکوپی پولیپ پیدا شود ، ممکن است پزشک توصیه کند که زودتر از فاصله استاندارد 10 ساله برای کولونوسکوپی بعدی خود مراجعه کنید. (بطور مثال 3 تا 5سال)

پزشک شما تصمیم می گیرد که بسته به یافتن پولیپ بیشتر و پیش سرطانی بودن ، آیا شما نیاز به ادامه حرکت در مسیر کولونوسکوپی را دارید یا خیر ؟.

به گفته کریستینا توفانی ، متخصص گوارش در دانشگاه بهداشت جفرسون ، اگرچه قیمت ها متفاوت است ، اما باید روند آزمایش در بیمارستان و مطب ها تقریباً یکسان باشد. مدت زمان کولونوسکوپی تقریباً 30 دقیقه به طول می انجامد ، به علاوه هر یک از مکان های آزمایش  برای آماده سازی و بهبودی روش بیمار (به علاوه مقدماتی که از روز قبل در خانه توصیه میکنند تا روده شما پاک شود) متفاوت می باشد که میتواند بر هزینه های شما تاثیر بگذارد.

توصیه ما این است که هنگام تصمیم گیری برای رفتن به محل مورد نظر از مقدار هزینه تحت پوشش بیمه ای خود مطمئین شوید ،  اکثر بیماران می توانند کولونوسکوپی خود را در یک مرکز جراحی سرپایی انجام دهند که خدمات بیشتر را شامل میشود و  معمولاً هزینه بیشتری را در بر دارد.

بررسی میزان دقیق و واقعی هزینه کولونوسکوپی در سال ۲۰۲3

روش های مختلفی که برای تشخیص بیماری ها در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرند، بسیار پیشرفته تر از قبل هستند و حتی روش های تشخیصی مدرن کاملا بدون درد و آسیب جسمی به بدن می باشند، یکی از روش های رایج جهانی جهت تشخیص تمامی بیماری های مربوط به روده بزرگ در سیستم گوارشی کولونوسکوپی می باشد، هزینه کولونوسکوپی در سال ۲۰۲۲ با افزایش قیمت شدید مواجه نشده است و به همین علت اغلب پزشکان این روش را جهت تشخیص قطعی پیشنهاد می کنند.

این مطلب هم بخوانید  6 سرطان دستگاه گوارش

بررسی هزینه کولونوسکوپی در سال جدید:

هم اکنون این روش تشخیصی در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد و علت این مسئله تشخیص دقیق هر نوع مشکل و یا ناهنجاری در قسمت روده بزرگ به کمک این دستگاه می باشد، در این روش در واقع پزشک به کمک تجهیزات دستگاه کولونوسکوپی قابلیت مشاهده بافت روده بزرگ را به صورت عینی و تصویری دارد، تا بررسی های لازم را انجام داده و نظریه خود را صادر کند، هزینه های در نظر گرفته شده برای انجام کولونوسکوپی کلینیکی بسیار مناسب و معقول می باشد.

به طوری که هر کسی به راحتی می تواند از این روش به راحتی بهره مند شود.

هزینه کولونوسکوپی با بیمه در سال ۱۴۰۲

در حال حاضر این روش به نسبت دقت بسیار بالایی که دارد، که می تواند تمامی مشکلات مختلف را به راحتی تشخیص دهد و به همین علت پزشک در خصوص بیماری های مربوط به روده بزرگ قبل از هرگونه نظریه نهایی اقدام به کولونوسکوپی روده بزرگ می کند، این روش اگر به صورت اصولی و دقیق انجام شود، بدون درد و کاملا بدون درد و خونریزی خواهد بود و حتی پزشک متخصص گوارش می تواند در گام اول جهت تشخیص و سپس جهت درمان سریع هر نوع بیماری آن را انتخاب کند، هزینه کولونوسکوپی با بیمه در سال جدید قطعا ارزان تر می باشد و اغلب دفترچه های خدمات درمانی شامل کولونوسکوپی می شوند.

هزینه کولونوسکوپی بدون بیهوشی:

از سری روش های رایجی که جهت انجام راحت و بدون درد کولونوسکوپی همیشه مورد استفاده قرار می گیرد، تزریق ماده بیهوشی می باشد، که جهت تسلط بیشتر پزشک هنگام انجام کولونوسکوپی این تزریق صورت می گیرد، در صورتی که پزشک اگر میزان دقت بسیار بالایی داشته باشد، به راحتی بدون بیهوشی و حتی به کمک بی حسی می تواند کولونوسکوپی را بدون درد انجام دهد، در حال حاضر نرخ هزینه های کولونوسکوپی به کمک بی حسی بسیار مناسب تر می باشد، ولی در موارد استثنایی که بحت شرایط جسمی و سنی بیمار مطرح می باشد، پزشک مستلزم به بهره گیری از روش بیهوشی جهت حفظ سلامتی بیمار است.

استفاده از هر یک از روش های بی حسی و بیهوشی جهت انجام کولونوسکوپی در دنیای پزشکی کاملا مورد تایید کارشناسان این حوزه می باشد و بهره گیری از هر یک از این روش ها کاملا به نظر پزشک وابسته است.

هزینه کولونوسکوپی بدون بیهوشی و همچنین حتی به کمک بی حسی تفاوت فاحشی با یکدیگر ندارند و بیشتر شرایط جسمی بیمار تعیین کننده این عامل است، نرخ در نظر گرفته شده برای انجام کولونوسکوپی بدون بیهوشی کاملا ایده آل و مناسب است و به همین علت برای تشخیص اصولی و دقیق تر پزشک استفاده از این روش را ترجیح می دهد.

سوالات متداول برای هزینه کولونوسکوپی

هزینه کولونوسکوپی با بیمه چقدر است ؟

هزینه کولونوسکوپی با بیمه، بستگی به پوشش بیمه شما دارد. برای اطلاعات دقیق، با شرکت بیمه خود تماس بگیرید. هزینه بدون بیمه می تواند بین ۵۰۰ تا 2 میلیون باشد.

هزینه کولونوسکوپی در بیمارستان دولتی چقدر است ؟

هزینه کولونوسکوپی در بیمارستان دولتی، بسته به قوانین و مقررات متفاوت است و به وضعیت بیمار و نیازهای درمانی او بستگی دارد.

دکتر محمد ثقفیمشاهده نوشته ها

فوق تخصص گوارش و کبد، مدرس دانشگاه هستم و مفتخرم که در سایه الطاف خداوند و اساتید بزرگوار در شهر تهران در خدمت هموطنان هستم . هدف این بوده تا در تمام دوره های آموزشی و تحقیقاتی با هدف تعالی و رشد بنیه علمی و عملی با به روز رسانی پزشکی در ایران خدمات آسان و موثر به هموطنان داده شود.

57 نظر

  • سلام. هزینه (کونولوسکوپی معده بدون بیهوشی آزاد) آیا همان کونولوسکوپی روده میباشد؟ من مدتی است که بیش از اندازه گازروده تولید میکنم و مدفوعم نازک و یا در بیشتر مواقع بعد از غذا در صورت نشستن و سرپا نایستادن مدفوعی شل (نه اسهال) دارم. ایا باید کونولوسکپی انجام دهم؟

    • سلام، وقت بخیر. چندساله هرازچندگاه خونریزی مختصری هنگام دفع دارم، باتحقیقات درفضای مجازی وبررسی مواردمشابه تشخیص خودم، شقاق روده دارم. الان چندروزی هست که علاوه بر خونریزی مقطعی، نفع وشکم درد دارم. آیا نیازبه کنولوسکپی هم دارم؟ حقیقتا خیلی واهمه دارم.

      • سلام اگر حجم خوونریزی در حد دستمال هست و سن زیر 40 سال دارید شقاق مطرح هست در غیر اینصورت باید کولونوسکوپی انجام دهید

  • سلام.خسته نباشید.من مدتی هست که احساس دفع ناقص مدفوع دارم و بیشتر اوقات احساس دفع همیشگی دارم(زورپیچ).و وقتی مدفوع میکنم چند ساعت بعد مقدار دیگه ای مدفوع میکنم.و مدفوعم شل هست(آبکی یا اسهال نیست)احتمال بواسیر یا شقاق دادم و یک هفته ای هست که از پماد ام جی استفاده میکنم اما تاثیری نداشته.و اینکه من هیچگونه خونریزی حین دفع مدفوع یا سوزش و التهابی ندارم.

    من مدت زیادی هست که مشکل یبوست دارم و این یکی دو هفته با خوردن آب زیاد و مواد فیبری خصوصا بادام زمینی و انجیر یبوست رفع شده این دو هفته اما این مشکل احساس دفع عذاب آور و مدفوع نرم و شل رو پیدا کردم.
    میشه خواهشا کمکم کنید.متاسفانه متخصصی هم در دسترس نیست در این ایام عید.۲۵ سالمه و پسر هستم

      • سلام من مدت طولانی که یبوست شدید ‌‌‌‌‌‌‌دارم و ملین هم استفاده میکنم فقط برای باراول جواب میده بعدازان اثری ندارد.و ورم معده دارم و گاز زیادی از معدم خالی میشه به کولونوسکوپی نیاز انجام بشه

          • سلام
            من چندسالیه با این مشکل که

            مدفوعم شل باریک و بعضی وقتا قطعه قطعه اس و بیشتر وقتا سیاه رنگه
            دارم زندگی میکنم همیشه هم احساس خستگی و خواب آلودگی وضعف جسمانی و سوزش چشما رو هم دارم فک کنم بواسیر یا شقاق نمیدونم اینم دارم
            چندباری هم خون روشن قبل و بعد دفع داشتم
            ولی دردی چیزی ناحیه شکمم یا اینا ندارم
            با اینجور دفع هم کنار اومدم ولی این

            “خستگی و ضعف خواب زیاد و همیشه تا یه وقت استراحت میبینم میخوابم و ۱۰ساعتم بخوابم بازم انگار کمبود خواب دارم و بزور پامیشم😔پادرد کمردرد که احتمال زیاد میدم از همین مشکل روده هامه
            اینا همه داره از کارو زندگی میندازتم
            به همه دری زدم ولی درمان نشده نمیدونم به درد بی درمان دچار شدم یا درمان داره
            یبارم کولونوسکپی کردم یادم نیست گفتن کولیت داری یا روده تحریکپذیره
            ولی داروهاشم هیچ اثری نداشت
            ممنون میشم راهنماییم کنید

    • باسلام.وعرض ادب‌من مدت ۷ساله که درد دورناف دارم و صدای آب در اطراف نافم میاد.دکتر سخنور درقزوین رفتم وکولونوسکوپی وآندوسکوپی برام نوشته..ولی خیلی اضطراب دارم.نمسدونم چه کنم

      • سلام بیشتر به نفع سوجزب هست با مادرکتون تشریف بیارین .نوبت دهی از طریق 09389792648 انجام دهید یا اینکه استاد سخنور راهنمایی بیشتری خواهند کرد

  • سلام يبوست دارم بعد از دفع سوزش مقعد دارم زبانم هم مي سوزد
    دو سال پيش كولونوسگپي كردم چيزي مشاهده نشده
    چكار كنم ضمنا پروستات بزرگ هم دارم

  • با سلام . بنده اقا هستم و ۳۳ ساله
    مادرم سابقه بیماری کولیت اولست داره
    بنده تقریبا ۶ ماهی میشه اگه غداهایی مثل املت یا آبگوشت که حاوی رب گوجه فرنگی بود میخوردم باعث اسهالم میشه ولی اگه نمیخوردم مشکلی نداشتم
    در دفع مدفوع هم دو مرحله ای بود گاهی اوقات جوری که باید یه بار ۷ صبح میرفتم یه بار نیم ساعت بعدش
    الان یه هفته ای هست که انتهای سمت راست شکمم گاها درد میکنه گاها سمت چپ همون قسمت پایینی هم یه نیش دردی بهش میاد گاها هم سمت راست کلیه ام درد میکنه. دکتر برام قرص دایجیستیو و بیسموت و میترونیندازول نوشته ولی گاها باز درد دارم . با گذاشتن کیسه گرم محل درد آروم میشه . دردش تیز نیس میاد و میره . کمی از بابت مدفوع در دفعش این روزا ضعیف شده بود که درست شده تقریبا . اما اسهال نیستم . خون ندیدم تو مدفوع . بنظرتون عکس اشعه ایکس بدم برای اینکه بدونم پولیپ دارم یا نه یا کولونوسکوپی بهتره و استرس شدیدی هم برات کولونوسکوپی دارم
    مشکلم جدیه یا چی . با تشکر

  • خانم 39 ساله ام. سلام درد دائم باشدت کم و بیش در دو پهلو و شکم دارم مایع ازاد لگنی در سونوگرافی داشتم مشکل زنان نداشتم. دفع مدفوع به تناوب اسهال و یبوست و هیچ زمان دفع عادی وجود ندارد .دفع اکثرا کامل انجام نمیشود.سابقه سرطان روده تنبلی روده در خانواده دارم.

  • با سلام مسعود 35 ساله هستم، بهمن 1400 کرونا گرفتم، از هفته اول کرونا تا الان که بیش از دو ماه میگذره مدفوع من به صورت ساچمه ای و پشکلی شده و شاید طی روز چند بار دستشویی برم اما هر بار همون وضعیت رو داره، بعضی مواقع هم شاید 48 ساعت معدم کار نکنه، طی این مدت فقط چند بار نرمال کار کرده البته، دو بار هم بعد از خوردن قرص سیلاکس طبیعی کار کرده اما دقیقا از فرداش به همون وضعیت برگشت، سعی کردم آب بیشتری بخورم، اما تاثیری نداشته، درد خاصی هم ندارم اما کلا دفع با مشکل رو برو شده، اگر راهنمایی بفرمایید ممنون میشم،

  • سلام من دو ماهی میشه که دفع مدفوعم خیلی سخنت شده الانم دو هفته میشه که بعد دستشویی خیلی خیلی درد دارم ب طوری که اصلا هم نمیتونم حرف بزنم پبش دکترم رفتم میگه شقاق دارم دارو داده مصرف کنم اما اصلا خوب نشدم راهنمایی میفرماید

    • سلام. من مدت چند روزه که سوزش مدفوع دارم. آزمایش انجدادم تو مدفوع خون دیده شده و تشخيص کولونوسکوپی دادن. الان دو روزه دلم خیلی کم درد میکنه و غذا خوب میخورم ولی روزی یکبار بیشتر اونم اندک دفع دارم. تب و حالت تهو ندارم. ولی وزنم تو 10 روز 5 کیلو کم شده. لطفا راهنمایی بفرمایید

  • سلام مردی ۶۵ ساله هستم با ۱.۶۵ قد و ۵۳ کیلو وزن و دارای شخصیت کمال گرا و خودخور و حساس و زود رنج. بیش از ۴۰ سال مبتلا به نفخ معده و روده هستم. دچار یبوست مزمن میشم و ۱۰ سال پیش جراحی همورویید هم انجام دادم، بدلیل ترس از یبوست مجبور به مصرف میوه هایی مانند مرکبات و کیوی و سبزیجات زیاد هستم و خصوصا در تابستانها مجبور به استفاده از شربت انجیر برای دفع مدفوع هستم، و بدلیل نفخ معده و خصوصا روده اشتها به غذا کم بوده و نمیتوانم غذای کافی بخورم و وزن من هم در ۴۰ سال گذشته ۵۲ تا ۵۵ کیلوگرم ثابت است و از نظر قد تقریبا حدود ۱۰ کیلوگرم کمبود وزن دارم. از ۳۰ سال پیش با مراجعه به پزشک های متعدد ۶ بار آندوسکپی کردم که آخرین بار آن ۴ سال قبل بود و همه پزشکان تشخیص دادند که گاستریت معده دارم و با دارو هایی مانند رانی تیدین و فاموتیدین و کپسول اموپرازول استفاده کردم که هیچکدام موجب درمان قطعی نشد و طی ۱۰ سال اخیر قبل از صبحانه یک عدد اموپرزول ۲۰ استفاده میکنم که تا حدود اندکی کمک میکند. ۲۵ سال پیش کولونوسکپی روده انجام دادم که همه چیز طبیعی بود. عمده نفخ در قسمت پایین شکم و حدود یک تا دو ساعت بعد از غذا(خصوصا بعد از صبحانه) به صورت آروغ از گلو شروع میشود و تا وعده بعدی غذا ادامه می یابد. دستگاه گوراشم نسبت به افراد عادی بسیار ضعیف و تنبل است و غذا دیر هضم میشود و تقریبا در تمام عمر درگیر موضوع بوده و برای خوردن هر چیزی باید ارزیابی کنم که بعد از خوردن آن چگونه دچار نفخ و سوزش نشوم. آزمایش چک آپ سالانه انجام میدم و پروستات من هم دچار بزرگی خوش خیم بوده و سرعت تخلیه مثانه پایین است. لذا تقاضا کمک برای رفع نفخ مزمن و ضعف گوارش دارم.

    • سلام خوردن سبزیجات و میوه در یبوست مزمن باعث نفخ بیشتر میشود فلذا برای کاهش گازهای ناشی از تخمیر سبزیجات پس از انجام کولونوسکپی مجدد ،دوره یک ماهه مخمر یا پروبیوتیک کمک کننده است

  • سلام من پسر ۳۰ ساله هستم حدود ۷ ماه پیش به دلیل وجود پولیپ دو سانتی و چسبناک به دیواره روده روده من رو ۱۵ سانت کوتاه کردن الان با گذشت ۷ ماه دچار اسهال هستم یا ابکی یا شل باد شکم زیاد و گاهی هم قسمت پاینی شکمم که بخیه دارد درد میکند لطفا راهنمایی بفرمایید

  • سلام
    مدتی زمان مدفوع احساس میکنم بیرون زدگی ازمقعد دارم ولی امروز به شدت بیرون زدگی صورت گرفت که مجبور شدم بیمارستان برایم جابندازن وگفتن جراح عمومی باید معاینه بشی ایا نیاز به ازمایش کولون هست

  • سلام بنده ۴۱ سالمه نزدیک دو ساله از ناحیه پهلوی چپ درد دارم دردم بیشتر اوقات زیر سینم هستش ولی حالت چرخشی داره یعنی بعضی اوقات پاین پهلوم هست بعصی اوقات زیر دنده چپ همینجوری بالا پایین میره
    اندوسگپی کردم چیزی نبوده انواع داروهارو دکترا تجویز کردن خوب نشدم اخیرا شوزش معقد هم دارم چندتا فوق تخصص گوارش رفتم میگن اسید معده هست ولی داروها اثری نکرده دکتر اخری کولونوسکپی نوشته برام نمیدونم چیکار کنم لطفا راهنمایم کنید

  • سلام و وقت بخیر،من چهار ساله که دچار روده تحریک پذیر شدم و اکثر مواقع مدفوع شل میشه، الان برای درمان گاز زیاد روده و قار و قور شکم چه دارویی باید مصرف کنم؟

  • سلام دكتر وقتتون بخير
    مادرم ٦٠سالشونه، تست كلپروتكتينشون مثبت شديد شده، علايمي ندارن و تست خون مخفي منفي، RBC در مدفوع١-٢ هست، ممكنه راهنمايي بفرماييد ، نگرانشون هستم، ممنون

  • سلام
    من چندسالیه با این مشکل که

    مدفوعم شل باریک و بعضی وقتا قطعه قطعه اس و بیشتر وقتا سیاه رنگه
    دارم زندگی میکنم همیشه هم احساس خستگی و خواب آلودگی وضعف جسمانی و سوزش چشما رو هم دارم فک کنم بواسیر یا شقاق نمیدونم اینم دارم
    چندباری هم خون روشن قبل و بعد دفع داشتم
    ولی دردی چیزی ناحیه شکمم یا اینا ندارم
    با اینجور دفع هم کنار اومدم ولی این

    “خستگی و ضعف خواب زیاد و همیشه تا یه وقت استراحت میبینم میخوابم و ۱۰ساعتم بخوابم بازم انگار کمبود خواب دارم و بزور پامیشم😔پادرد کمردرد که احتمال زیاد میدم از همین مشکل روده هامه
    اینا همه داره از کارو زندگی میندازتم
    به همه دری زدم ولی درمان نشده نمیدونم به درد بی درمان دچار شدم یا درمان داره
    یبارم کولونوسکپی کردم یادم نیست گفتن کولیت داری یا روده تحریکپذیره
    ولی داروهاشم هیچ اثری نداشت
    ممنون میشم راهنماییم کنید

  • سلام
    خسته نباشید
    ببخشید دکتر جان 37 ساله هستم تقریبا از بچگی با کمک دست کارم رو انجام میدم یعنی اگر یک ساعت بشینم انجام نمیشه حتی اگر دو روز نرم دستشویی
    خسته کننده شده حتما باید با تزریق آب چند بار انجام بدم تا کارم انجام بشه هر دو روز شاید سه روز یه بار دفع مدفوع دارم
    خلاصه کلا دیگه خسته کننده شده
    مدفوع سفت هست بیشتر موقع ها ولی تو مدفوع شل و نرم هم دقیقا به همین شکله
    البته کلا از 7 یا 8 سالگی همین شکل بودم

    • سلام شما حتما باید از نظر اختلالت کف لگن بررسی و بیئفیدبک بشین.جهت معاینه تشریف بیارین

  • سلام آقای دکتر از اینترن های پزشکی هستم ۶ ماه پیش بعلت دیسفاژی و OB+ کلونوسکوپی در مطبی شدم که فریب دستگاه شستشوی روده رو خوردم پزشک گزارش تصاویر جعلی بهم داد بعدم که رفتم ام ار انتروگرافی تنگی خم کبدی بطول ۷۰ میلی متر و ضخامت ۸ میلی متر و ده سال یبوست داشتم خودم ASCA دادم مثبت بود کالپروتکتین هم ۱۰۰ و بعد بیمارستان بستری شدم با حالت انسدادی تقزیبا و بدلیل نواحی ادماتو و تنگی رکتوسیگمویید فقط با مانور قدرت عبور داشته اسکوپ و کامل انجام نشده ولی در بیوپسی تغیرات خاص گزارش نشده سوالم اینه آیا ممکنه از کورتون ها بوده خطا داده ۳روز پیش علارغم دردسر پودر و رژیم رفتم تهران اما دکتر گفت آماده نیستین یک روز دیگه درصورتیکه پزشک بیمارستان سینا اصلا پودر آمادگی نداد فقط NPOبودم ۴۸ ساعت پس چطور خانم دکتر تونسته انجام بده الان موندم چیکنم التهاب چشم مفصل درد بین پاهام سوزش ادرار با حرکت پاهام پیشابراهم درد میگیره و واقعا موندم چیکنم یکی میگه IBD کورتون یکی میگه نه باید پاتالوژی تایید کنه حالا جهت اینکه ببینم خدای نکرده بدتر شدم فیستول یا چی چه روشی بهتره ممنون میشم جوابم بدین کامل

    • سلام بر شما .انچه در کولونوسکوپی گزارش شده را و مدرارکتون رو به شماره09389792648 ایتا بفرمایید .ام ار انتروگرافی باید فرد خبره گزارش کنه

  • سلام دختری25ساله ک 3ماه پیش جراحی آپاندیس از روش لاپاراسکوپی داشتم
    چند ماهی هست دفع کامل ندارم شکمم درد می‌کنه نفخ دارم چیکار باید کنم

    • سلام به دلیل مصرف انتی بیوتیک بعد از عمل باید از داروهای پروبیوتیک استفاده کنید و شیر و میوه قطع کنید

  • با سلام و وقت بخیر
    من اوایل اسفند 1401 مریض شدم چیزی شبیه آنفولانزا. گلوردرد، آبریزش بینی بی حالی گرفتگی صدا …. همه خانواده هم مریض شدن. آنها دکتر رفتن دکتر تشخیص آنفولانزا داد برای نها و داروی های آنتی بیوتیک تجویز کرد اما من به پزشک مراجعه نکردم و با خوردن قرص های مکمل ویتامین و کلداکس تا دو هفته بیماریم بهبود یافت.
    اما بعد از دو هفته مشکل گوارشی پیدا کردم و دچار دلپیچه و اسهال شدم به پزشک عمومی مراجعه کردم گفتن بیماری آنفولانزا درمان نشده چون آنتی بیوتیک مصرف نکردی و این ویرس همچنان در بدن هست و سرم و آنتی بیوتیک تجویز کردند. قرص هیوتکس هم دادند تا زمانی که اثر آنتی بیوتیک در بدن بود مشکل اسهال نداشتم اما به محض تمام شدن داروها دوباره این مشکل برایم بوجود آمد و مخصوصا زمانی که غذای ملین مصرف می کردم دلپیچه و اسهالم بیشتر می شد. مجدد اوایل اردیبهشت 1402 دچار بیماری شبیه آنفولانزا یا کرونا شدم گلودرد و سردرد و تبم بالا بود گرفتگی صدا و گیجی و منگی و دلپیچه و اسهالم هم بیشتر شد. به پزشک عمومی مراجعه کردم و تست کرونا نگرفتند ولی گفتند ویروسی است و تا سه روز سرم به همراه آنتی بیوتیک سفازولین تجویز کردند و قرص آنتی بیوتیک هم تجویز کردند. دوباره تا زمانی که اثر این داروها در بدن من بود دلپیچه و اسهال نداشتم و بعد از آن مخصوصا زمانی که غذای ملین و یا میوه می خورم دچار دلپیچه و اسهال می شوم. میخوام به دکتر گوارش مراجعه کنم اما ترس هم دارم و نمیدونم دکتر برای تشخیص علت دلپیچه و اسهال چه کارهایی رو تجویز می کنند ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

  • سلام و احترام.

    ۵۲ ساله هستم.
    به تازگی و پس از ابتلا به بیماری سلولیتیس پای چپ، آنتی بیوتیک های قوی در بیمارستان تزریق کردند و سپس در خانه نیز چند دوره، آنتی بیوتیک های خوراکی مصرف کردم تا عفونت را از بین ببرند.

    الان مدتی است در ناحیه ی جناغ و زیر سینه و معده، سوزش دارم.

    اما مشکل اصلی م این است که مدفوع م
    حدود یک ماه، سیاه تیره است.

    تیره مانند جوراب مشکی.

    خون با چشم عادی دیده نمی شود اما آزمایش
    وجود خون در مدفوع را تایید کرده است.

    تجویز جنابعالی چیست؟

    سپاس گزارم.

    • سلام حتما اندوسکوپی و کولونوسکوپی انجام دهید .از داروهای پروبیوتیک هم استفاده کنید

  • سلام وعرض ادب. من تقریبا یک ماه پیش دچار خونریزی هنگام مدفوع شدم و بعدش درد وسوزش شدید . گفتن شقاق دارم . یبوست نمیشم یا خیلی کمه .داروهاش بهم اثر نکرد اما جراح گفت کولونوسکوپی کنم آیا واقعا نیاز به انجام این آزمایش هست؟

    • سلام اگر به درمانهای موضعی پاسخ ندادین حتما کولونوسکوپی انجام دهید

  • سلام و عرض ادب..اوقات خوش
    تقریبا چهار ساله ک درگیر ی سری مسائل گوارشی هستم،چون زیاد دچار یبوست میشم یک زائده از مقعدم بیرون زده،و هرزگاهی هم همراه با خونریزی هستش و هنگام دفع دردناکه ،حتی رژیم و ورزش هم رعایت میکنم و اب فراوان میخورم اما بیشتر وقتا سخت دفع انجام میشه..ممنون میشم راهنمایی کنید

  • سلام و خسته نباشید من ۴۰ سالمه کمبود آهن دارم با دارو و سرم میره رو ۹۰۰ ولی بعد مدت کوتاهی میاد کمتر از ۱۰ آزمایش مدفوع هم دادم خون دیده شده و طرف چپ شکمم هم دردش میگیره و ول میکنه از چی میتونه باشه دکتر گوارش برام آندسکوپی و کولونوسکوپی نوشته نیاز هست برم لطفا راهنمایی کنید با تشکر از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت مشاوره
1
مشاوره واتساپ
سلام👋
چطور میتونم کمکتان کنم ؟