متخصص گوارش و کبد تهران

هر انسانی برای زنده ماندن باید در طول شبانه روز غذای مناسب مصرف کند و به تغذیه خود اهمیت بدهد. این غذا وارد سیستم گوارشی انسان می شود و مواد غذایی مفید آن جذب خون شده و مواد دفعی از بدن خارج خواهند شد. برخی از اوقات در عملکرد دستگاه گوارش انسان اختلالاتی ایجاد می‌شود که باعث بروز بیماری های مختلف در بدن خواهد شد. در چنین شرایطی باید هر چه سریع‌تر برای درمان بیماری های گوارشی اقدام نمود. متخصص گوارش و کبد در تهران به خوبی با همه این مشکلات آشنایی دارد و همه تلاش خود را برای درمان بیماران خود به کار می گیرد.

شایع‌ترین بیماری های گوارشی در جامعه

امروزه افراد زیادی به صورت روزانه با بیماری های گوارشی دست و پنجه نرم می کنند. این بیماری ها می تواند در برخی از موارد بسیار خطرناک شود و گاهی از اوقات به مرگ بیمار ختم می شود. البته بعضی از بیماری های گوارشی در جامعه شایع‌تر هستند و افراد بیشتری را درگیر می کنند. دکتر گوارش برای درمان همه این مشکلات راهکارهای مناسبی را ارائه داده است. در ادامه به معرفی برخی از بیماری های گوارشی خواهیم پرداخت.

بیماری زخم معده

در بین انواع بیماری های مربوط به دستگاه گوارش، بیماری زخم معده بیشتر از هر چیز دیگری گزارش شده است. این بیماری معمولا به دلیل نداشتن برنامه غذایی منظم و درست در افراد به وجود می آید. در این بیماری بخشی از لایه مخاط معده دچار آسیب می شود. به همین دلیل اسید معده به بافت آن وارد شده و با سوزاندن آن زخم‌ ایجاد خواهد کرد. به وجود آمدن زخم باعث خونریزی داخلی در فرد می شود و احساس سوزش و درد در ناحیه معده شکل می گیرد. در صورتی که درمان این بیماری در زمان مناسب صورت نگیرد، زخم معده عمیق‌تر شده و بیماری پیشرفت می کند. خوشبختانه فوق تخصص آندوسکوپی این بیماری را در کمترین زمان ممکن تشخیص می دهد و مراحل درمانی مختلف را برای آن آغاز می نماید.

بیماری یبوست

یکی دیگر از انواع بیماری های گوارشی یبوست می باشد که در سال های اخیر بیش از هر زمان دیگری دیده می شود. در این بیماری مدفوع شخص بیش از حد خشک می شود و به دلیل نبود رطوبت، فرایند دفع بسیار سخت خواهد بود. معمولا دفع در این افراد همراه با درد همراه است که شخص را بسیار آزار خواهد داد. دلیل ایجاد این مساله بسیار متفاوت است ولی اکثر آن ها به عادت های اشتباه تغذیه ای بر می گردد.
به طور مثال بعضی از افراد تمایل پایینی به خوردن آب در طول روز دارند. در چنین مواقعی آب کافی به بدن نمی رسد و مشکلاتی نظیر یبوست بعد از آن شروع به شکل گرفتن می کند. معمولا برای درمان ویژه این بیماری، فوق تخصص کولونوسکوپی وارد عمل می شود و با استفاده از روش های ویژه خود بیمار را درمان می کند. در صورتی که پزشک معالج برای شما دارو تجویز کرد، حتما آن ها در زمان مشخص مصرف کنید تا مشکلات ناشی از یبوست در شما برطرف گردد.

 

بیماری رفلاکس معده

به طور کلی در بالا و پایین معده دو دریچه وجود دارد که در زمان های مختلف باز و بسته خواهند شد. زمانی که غذای خورده شده وارد معده می شود، هر دو دریچه بالا و پایین بسته می شوند و ترشح اسید معده آغاز می گردد. در طول این فرایند دریچه ها بسته می مانند تا اسید معده از آن خارج نشود. برخی از اوقات عملکرد دریچه بین مری و معده دچار اختلال شده و محتویات معده وارد مری می گردد. به این بیماری رفلاکس معده گفته می شود که افراد زیادی را به خود درگیر کرده است. از آنجایی که مواد غذایی آغشته به اسید هستند، در هنگام بالا آمدن از مری احساس سوزش ایجاد می کنند و شخص را اذیت خواهند کرد. این مورد در ساعت های مختلفی از شبانه روز اتفاق می افتد ولی بیشترین گزارش های مربوط به رفلاکس معده در شب ها بوده است.
فوق تخصص گوارش در تهران همه عوامل به وجود آورنده این مساله را به صورت ریشه ای بررسی می کند و بر اساس آن راهکار نهایی را ارائه خواهد داد. برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه ممکن را بگیرید،‌ حتما با پزشک خود نهایت همکاری را داشته باشید. خوشبختانه امکان درمان این بیماری نیز به راحتی ممکن است و شما پس از گذراندن دوره درمانی خود، سلامت جسمی خود را به دست می‌آوریدد. فراموش نکنید که برای درمان دائمی باید رفتارهای غذایی خود را اصلاح کنید زیرا اگر در مسیر اشتباه ادامه دهید، احتمال بازگشت بیماری نیز وجود خواهد داشت.

دکتر محمد ثقفیمشاهده نوشته ها

فوق تخصص گوارش و کبد، مدرس دانشگاه هستم و مفتخرم که در سایه الطاف خداوند و اساتید بزرگوار در شهر تهران در خدمت هموطنان هستم . هدف این بوده تا در تمام دوره های آموزشی و تحقیقاتی با هدف تعالی و رشد بنیه علمی و عملی با به روز رسانی پزشکی در ایران خدمات آسان و موثر به هموطنان داده شود.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت مشاوره
1
مشاوره واتساپ
سلام👋
چطور میتونم کمکتان کنم ؟